| Nummer | U63981 |
| Type | Billeder |
| Beskrivelse | Det har stået i avisen.
Fra arkivets avisudklipssamling. Af Jesper Engmann En halv million kroner om dagen har Jydsk Telefon tabt efter at telefonisterne tirsdag nedlagde arbejdet på grund af gener med høje hyl i systemet. Torsdag blev ledelsen og de 600 ansatte, som betjener selskabets servicelinjer - som bl.a. omfatter 118-tjenesten og vækning - enige om en midlertidig løsning. Hele natten arbejdede teknikere med at etablere ganske almindelige linjer til hver enkelt telefonist, som får sin egen linje. Dermed går man uden om et special-udstyr, og det gør arbejdet vanskeligere og giver ventetid for kunderne. I første omgang betjener År- hus-telefonisterne store dele af Jylland, indtil teknikere har været rundt til de øvrige service-centre. - Vi har fået en del klager fra kunderne, men vi kan kun beklage, siger sektionschef Bent Lønskov fra Jydsk Telefon. Selskabet har endnu ikke fundet ud af, hvordan de høje hyl opstår. Tirsdag nedlagde de omkring 600 telefonister arbejdet efter længere tids utryghed over høje hyl, som ørelæge Jørn Krøyer Hansen fra Århus har sammenlignet med støjniveauet, når man står fem meter fra en jetmotor. Onsdag blev Særtjenesterne lukket af Arbejdstilsynet. ................................................................. |
| Årstal | 1993 |
| Dateringsnote | 5. april 1993. |
| Fotograf | Ukendt |
| Materiale | Avisudklip |
| Arkiv | Tranbjerg Lokalhistoriske Samling |