Filtrering
25 resultater 1 resultater i kilder Se dem her

Periode
Fra
Til
Type
Arkiv
Geografi
Generelt
Vis kun med billeder
Vis kun med filmklip
Vis kun med lydklip
Vis kun med kilder
Vis kun med geo-tag
Dine valg
Silkeborg Arkiv
Side 1 af 1
1956

Færgefart Sejs-Svejbæk snævringen

1956

Færgefart ved Svejbæk Snævring

1936 - 1946

Hjejlen for fuld damp på Remstrup Å

1834

Tilladelse til Svostrup Kro om at måtte drive færgeoverfart over Gudenåen, 1834

1940 - 1950

Færgestedet ved Indelukket - set fra den modsatte bred ved Sejsvej

1957

Færgen på vej over Remstrup Å mellem Indelukket og Sejsvej

1860 - 1870

Profiltegninger til en færge med kravelbyggede ender og klinkbyggede sider til overførsel af passagerer, gods og forspændte vogne m.m. over kanalen ved Snaggårds Odde. På bagsiden er anført "Færge ved Ludvigslyst".

1988

Ålekroens færge på Svejbæk Snævringen

1920 - 1938

Sejlbåd ved Svejbæk Snævringen.

1910

Robåden ved Svejbæk Færgested ved Svejbæk Snævring

1911

Svejbæk Færgegård ved Svejbæk Snævringen

1930 - 1940

Ålekroen set fra Svejbæk Snævringen

1938 - 1940

Svejbæk Snævringen ved Svejbæk Færgegård

1950 - 1960

Passagerer er netop sat af i Svejbæk af den lille 'færge'

1954

Lars Peter Hansen i robåd ved Svejbæk Færgegaard, Svejbækvej 5, Virklund, Silkeborg

1989

Svejbæk Færges historie (1) Allerede planer om landevejsbro i 1897

1989

Svejbæk Færges historie (2) Dyrt at forsikre robådsfærgen

1905 - 1910

Broen ved Svejbæk Færgested

1999

Indelukket

1948

Færgefart pr. robåd over Remstrup Å mellem Sejsvej og Indelukket

1943

Der stod gny om Svejbæk Færgested

Færgen kommer når man kalder - Møller Hansen har Danmarks mindste færgerederi

1957

Svejbæk Færgefart genoptaget i dag - På frivillig basis og eget initiativ af hotelejer Salomonsen, Færgegaarden

1952

Gennem minefeltet. "Rederiet Salomonsen", der driver færgefart i Gudenå ved Svejbæk med ialt to robåde, har fået ministerielt pålæg om "Minesikring af selskabets fartøjer"

2010

Drømmen om kaptajnskasket blev udskiftet med urværk - 38-årige Michael Boesgaard var forbi universitet og færgefart, inden han fandt tiden moden til at satse på ure

1
    Top